خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/18 - 15:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون عمران مجلس:

تکیه بر توان داخلی و وحدت لازمه انتقام از دولتمردان آمریکایی است

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بیانات رهبری و حمله موشکی به پایگاه های نظامی آمریکا، گفت: تکیه به توان داخلی و وحدت لازمه انتقام از دولتمردان آمریکایی است.

حمید بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح حمله موشکی ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق به دنبال ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که «هرگاه ملت ایران را بکشید، ملت بیدارتر می‌شوند» رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند «شهادت سردار سلیمانی را ناچیز نپندارید». ملت ایران، محور مقاومت و مسلمان منطقه با شهادت ایشان نه تنها خاموش نشدند بلکه بیدارتر و جسورانه‌تر دنبال انتقام از آمریکا هستند.



بیشتر بخوانید:





 



نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می پنداشتند که با شهادت سردار سلیمانی اقداماتی که به درخواست خود محورهای مقاومت در منطقه انجام می‌شد متوقف خواهد شد اما با شهادت وی ایران یکصدا قاسم سلیمانی شد.



مجلس در مقابل جنایات آمریکایی‌ها ساکت نمی‌مانند



وی افزود: افراد مختلف از گروه‌های سیاسی و احزاب  در مراسم پر شور تشییع سردار سلیمانی حضور پیدا کردند و همه یکصدا فریاد انتقام سر دادند. مجلس شورای اسلامی اولین طرح سه فوریتی مقابله با تهدید آمریکا بعد از پیروزی انقلاب را در دستور کار خود قرار داد و متحد و یکپارچه آن را تصویب کرد. همه اعضای حقوقدان و فقهای شورای نگهبان نیز در مجلس حضور پیدا کردند حتی برای موضوع مالی اذن رهبری را دریافت کردند تا 200 میلیون یورو به سپاه قدس کمک شود.



بنایی یادآور شد: روح شهدای ترور و شهید سردار سلیمانی با گام مقدماتی که مجلس برداشت قطعا شاد شده است، این مصوبه به اتفاق آراء در پاسخ به تهدیدات آمریکا بود. نمایندگان نشان دادند که در مقابل جنایات آمریکایی‌ها ساکت نمی‌مانند. دولت نیز همراهی و حمایت خود را نشان داد.



وی با اشاره به خشنودی مردم از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد، گفت: مردم قدردان رزمندگان هستند اما بدانند که جمهوری اسلامی ایران دنبال انتقام اساسی از آمریکا است و اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است گام‌های آغازین انتقام است. آمریکایی‌ها ناجوانمردانه سردار سلیمانی را به شهادت رساندند.



مردم ایران هیچ گاه خواهان جنگ نبودند



بنایی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی باید بداند ایران 80 میلیون قاسم سلیمانی دارد، مردم ایران شریف و آگاه هستند و هیچ گاه خواهان جنگ نیستند بلکه درخواست پاسخ به انتقام را دارند. دشمن شناسی از اصول اساسی مورد نظر ملت ایران باید باشد. دشمن دنبال مذاکره نیست زیرا به راحتی مذاکراتی که 12 سال به طول انجامیده بود را به هم زدند و برجام را بدون سرانجام کردند.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: ما باید به ظرفیت‌های داخلی کشور متکی باشیم و با وحدت و تکیه به توانمندی‌های داخلی خط شهدای انقلاب، ترور و مدافع حرم را ادامه دهیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 293766
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار